Strategisk nytænkning vil resultere i en bedre markedsposition og konkurrencefordele.

  • Strategi – strategiudviklings proces
  • Strategisk nytænkning
  • Udviklingsplan
  • Persondatabeskyttelse/GDPR

Vores menneskelige analytiske ramme er reel statisk og hjælper ikke til at tænke anderledes. Det har resulteret i, at mange virksomheder stort set har enslydende strategiplaner. De har alle gennemført den samme analyse med de samme spørgsmål og opnår desværre også de samme svar.

Virksomhedsstrategi fokuserer normalt på, hvordan virksomheden kan opnå en stærk markedsposition på et allerede givet marked med konkurrenter, kunder, ydelser m.v.

Strategisk nytænkning vil i højere grad resultere i en bedre markedsposition og konkurrencefordele. Nye spørgsmål giver nye svar!

Det handler om at gøre tingene anderledes end konkurrenterne og dermed opnå en fordelagtig markedsposition.

Strategi er, at planlægge en vej, der adskiller sig fra konkurrenternes.
Strategi skal forklare, hvordan virksomheden bliver unik.

Læs mere her: Om Strategi
Læs mere her: Om DigitalStrategi