I vores strukturerede forretningsverden har vi haft travlt med at udvikle systemer, der kan gøre ledelsesopgaven enklere. Har vi glemt mennesket i ledelsesopgaven?

  • Optimering af organisationen
  • Analyse af nuværende markedsposition
  • Kortlægning af vækst- og udviklingsmuligheder

Behov for sparring?
De fleste ejere og ledere sidder alene med beslutningerne. Det er ikke altid at bestyrelsen bør involveres i tanker og idéer i den første fase af overvejelserne. I mange tilfælde vil beslutningerne blive mere kvalificerede, hvis de blev vendt med en kompetent sparringspartner – uden for virksomheden.

Fra management til ledelse
I vores strukturerede forretningsverden har vi haft travlt med at udvikle systemer og systematik, der kan gøre ledelsesopgaven enklere. I den proces har vi ikke haft fokus nok på de områder, der rent faktisk kan flytte noget i organisationen og i salget:
De menneskelige relationer.

  • Hvis management er udvikling af systemer og metoder, så er empati formlen på at involvere menneskelige relationer og forståelse i eksekveringen.
  • Empati er afgørende for at kunne bevare handlekraften.
  • Empati er afgørende for at kunne udrulle salgsstrategien med resultater over gennemsnittet.

Vi skal i højere grad evne at sætte os i kundernes sted for at opnå succes. Derefter skal vi være i stand til at skabe en organisation, hvor det daglige mål er at løse opgaver og udfordringer med indlevelse og vilje.

Læs mere her:  Om Ledelse